Vardagar och fredagsmys

SÅ HAR YTTERLIGARE ETT ÅR GÅTT

Kategori: Allmänt

Jaha, då var det nyårsafton igen. Sinnessjukt. Är det bara jag som blir lite så här nostalgisk när man vet att ytterligare ett år har rusat förbi?

Mitt 2009 började lite knackigt men på sommaren vände det och det senaste halvåret har varit toppen. De händelser som jag framförallt kommer att bära med mig är:

1. Den där j..la lågkonjukturen. Det snackades om den överallt och för oss som var drabbade var det riktigt jobbigt att höra om det. Men samtidigt känns det skönt att vi klarat oss igenom den. Man blir så mycket mer tacksam och ödmjuk.

2. Chritians kämparanda som han hade trots att det företag han jobbade på höll på att gå i botten. Helt jäkla amazing älskling!

3. Att jag sålde tavlor för första gången. Sjuk känsla att någon vill betala pengar för någonting som jag har skapat.

4. En mysig och spontan sommar. Vi tog dagen som den kom och njöt av att de flesta knutarna höll på att lösas upp. Ystad som vanligt och jag älskar det lika mycket varje gång. Denna gång överaskade vi dessutom mamma och pappa vilket var extra roligt. Och som grädde på moset så avslutades sommaren med Rikard och Lisas bröllop, som var helt underbart.

5. Mitt jobb och min nya chef. Jag är så glad att jag fick gå upp på heltid och ett större ansvar. Tillsammans med min nya chef Charlotte dessutom. Vi har åstadkommit saker som jag är så stolt över och som har lyft mig som människa. Kul som bara den.

6. Mina STORA barn! Det känns som att det var i år som jag insåg hur stora mina barn nu är. Det är inga småbarn i vår familj längre. Vi kan kommunicera på ett annat sätt och ta det mycket lugnare. Leo började första klass och läde sig läsa och räkna i rykande fart!

Ja, det var mitt 2009 det. Sen föddes ju även denna blogg 2009 och jag trodde ju att den skulle gå i graven samma år men det har den ju faktiskt inte gjort...

I kväll blir det nyårsfirande med Frederic och Carro i Vasastan. Christian är glad som en liten pojke eftersom han, för första gången på typ 3 år, fått köpa fyrverkerier. Jag är mer glad över att jag ska få dricka lite skumpa.

Nu ska jag ta en dusch så att man ser lite fräsch ut på självaste nyårsafton också.

Gott Nytt År mina vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: