Vardagar och fredagsmys

Barn-engelska och koffeinfritt kaffe

Kategori: Allmänt



Är så trött och sliten nu!

Har precis tagit mig en koffeinfri latte men jag borde ha tagit en vanlig.

Leo skulle hjälpa mig att göra kaffet (vi har en Nespresso maskin så han kan göra kaffe själv till mig, ett mycket smart drag att köpa den där maskinen för övrigt) och då skulle han fråga mig på engelska om jag hade ett glas. Det lät ungefär så här:

"Mam, haur du ett glauus till lattén?"

Jag kunde inte hålla mig för skratt men snäll som jag är så berättade jag hur man säger på engelska, så räckte jag fram glaset.

"Tauck" säger han då. Full i skratt inser jag att vi skulle kunna hålla på med denna engelskalektion hur länge som helst utan att det skulle leda så mycket längre. Han skrattade i alla fall åt sig själv också när jag berättade att så säger man inte. Skönt att han har lite självdistans min fina kille.



Lovis hade man inte kunnat säga så till utan då hade man fått lov hålla sig och skratta inombords. Hon är en riktig dramaqueen.


Lovis har precis somnat i vår säng när hon lyssnade på Ipod och kollade Simpsons. Hon har liksom insett att hon inte förstår vad de säger så hon kan lika gärna lyssna på musik samtidigt som hon kollar. Snack om att kvinnors förmåga att multi-taska börjar tidigt. Nu ligger hon där och sover med musik i öronen.




Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: