Vardagar och fredagsmys

Ge mig en dubbelnatt snälla!!!

Kategori: Allmänt

Jag är så trött att ögonen nästan går i kors. Men jag har faktiskt varit duktig och tränat precis. All cred till mig alltså.  Men jag ska ge er en snabb uppdatering eftersom jag har varit en dålig bloggerska och inte hållt er uppdaterade på några dagar.


Söndag

Vi inledde morgonen och förmiddagen med att bli bjudna på brunch hos våra fina vänner Frederic och Carro. Det var sååååå gott och lyxigt. Jag upptäckte återigen hur hårfin skillnad det är mellan en viss vuxen man och ett barn när Christian gick loss på Fredriks I-phone och dess mycket hrm nödvändiga applikationer.

Resten av dagen var lugn och skön. Det behövde vi verkligen. Vi fikade årets första lussekatter. Tidigt, jag vet, men jag älskar de rackarna och de gäller att passa på så fort de finns att få tag på.



Har ni förresten smakat de nya Ballerina kakorna? Ballerina Pepparkaka. De är så goda att de är kvalificerade att ligga brevid lussebullarna. Lussebullarna från CityGross för 3 toasts (av 5).

Lovis ville också visa att hon kan göra en pistol med kroppen. Kommer hon att bli en konstnär som har sådana där konstiga utställningar som ingen förstår sig på när hon blir stor kanske? I bland undrar jag.



Hur gör man då som en förälder till en sådan konstnär, ska man låtsas att man förstår konsten bara för att det är ens barn? Fast den här pistolen är så söt så den skulle snarare kunna stoppa alla krig i hela världen bara genom att vara en pistol. Förena hela världen i ren "å-vilken-söt-liten-pistol-anda".

Sen så hann jag ju måla en tavla som min kära chef beställt (men hon var tvungen att lova att hon inte skulle ha den på jobbet, man vet aldrig med henne). Hon ville ha det mönstret som jag brukar göra på de större tavlorna på en liten tavla. Lite klurigt. Men hon blev nöjd.


Måndag

Igår var en sjukt tråkig dag för jag bara jobbade och jobbade. Satt ända till klockan 20.30. Under tiden så hade resten av min familj så här mysigt:

 

Riktigt orättvist.

Nu är det riktig vardag. Jag har inget roligt att berätta om idag heller. Fick träffa mina föräldrar en liten stund när de kom över och  åt middag tillsammans med mig och det är ju alltid mysigt.

Nu ska jag åka och hämta Christian i Ekerö Centrum. Han har varit på After Work.

Ta hand om er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: