Vardagar och fredagsmys

I'm back!

Kategori: Allmänt

Nu trodde ni att jag hade gått under jorden va!? Men det har jag inte. Å andra sidan så går jag på knä just nu för jag har massor att göra och dagarna bara springer iväg. Så kanske det är för alla just nu men under de senaste dagarna har jag valt att vara lite muggig och tycka synd om mig själv lite.

Här är en snabb recap över höjdpunkterna sedan mitt senaste inlägg.

Fredag

Lovis skrev sitt första kärleksbrev, "Lovis är kär i Hugo Wörding", och sprang hem till Hugo som är Leos kompis och lämnade det sirekt efter dagis. Lite pinsamt tyckte nog Hugo, väldigt gulligt tyckte Hugos mamma Ulrika. Hugo hängde med hem för att leka med Leo (som inte alls var intresserad av att följa med och lämna något löjligt kärleksbrev).



När vi kom hem till oss sprang Lovis och bytte om till klänning och borstade håret. Sedan hängde hon i dörröppningen till Leos rum trånande efter Hugo.

Om hon är sådan nu, hur kommer hon då bli när hon är fjortis!?

På kvällen kom mina fina föräldrar och min älskade syster med familj och käkade middag med oss och hade lite härligt fredagshäng. Det var riktigt nice och klackarna i taket för att Oscar faktiskt gillade min efterrätt.

Lördag

Vilken jäkla slappardag!!! Första halvan av dagen spenderade vi i Leos rum med näsorna i legolådan. Jag sorterade medan Christian byggde, som vanligt. Lovis och Leo ägnade mest tid åt att smågnabba och leka om vartannat.

På kvällen åkte vi hem till våra vänner och fd grannar Maria och Tobbe. Det blev en supertrevlig kväll.

Söndag

Morgonen inleddes med Fars Dag frukost. Mysigt!

Sen bar det som vanligt iväg till dansen. Nu är det bara en söndagmorgon kvar, sen blir det Christian som får köra bil på lördagkvällarna i några veckor framöver haha.

Efter dansen stack jag och Lovis till Solna för att välja ut en Fars Dag present till världens bästa Christian. Lovis valde de fulaste kalsongerna i världshistorien. Blå och vitrandiga tanga med ett ankare på rumpan! Jag höll på att skratta ihjäl mig. Självklart var han också tvungen att sätta på sig dem efter att ha duschat senare på dagen, man vill ju inte göra en viss liten blondin besviken. Något foto får jag dessvärre inte ta på min älskling i YMCA kallingar. En vacker dag (om de någonsin åker på igen) så kommer jag smyga mig på likt en paparazzi...

På kvällen kom vi på en rolig lek medan barnen satt i badkaret. Tänk vad kul två föräldrar kan ha med en massa Pokémon och HelloKitty figurer och en studsboll. Ja, barnen tyckte förståss att det var kul de med.

 Tisdag

Igår hade jag det roligaste jobbmötet i hela mitt liv! Jag och min kära chef Charlotte var alldeles till oss av förtjusning och ville typ high-five:a efteråt. Skitkul när allt slit liksom belönar sig och folk tänker i samma bana som en själv. Jag älskar verkligen mitt jobb just nu och det är så härligt att få känna så (mina tidigare jobberfarenheter är helt andra, men det är historia nu)!

Onsdag

Hämtade barnen idag. Så skönt att komma hem lite tidigare. Köpte lussekatter till oss från Ica. Nja de var sådär. De får max en trea. Preem däremot där har ni en fyra!

Sen var det som det alltid är hemma hos oss, det droppar in unge efter unge och den eftermiddag som man hade tänkt skulle vara lugn och harmonisk förvandlas till livlig och kaotisk. Men jag gillar det!


Japp det var väl det. Nu ska jag springa och se världens bästa program (dagens sällskap: ett glas vin och OLW salta skruvar)

Puss på er och tack för att ni bryr er och läser min blogg (om ni nu gör det)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: