Vardagar och fredagsmys

Pizzabullar och ny matta!

Kategori: Allmänt



Idag kom äntligen min nya matta!!! Mamma var snäll och körde hem den till oss mitt på dagen så den låg där som en glad överaskningsrulle när jag kom hem. Yes, du har rätt (jag vet vad du tänker), jag rullade ut den det första jag gjorde. Hann precis få av mig skorna och jackan. Lovis var duktig och hjälpte mig. Hon gillar mattan massor, så mycket att hon låg och gjorde "snöänglar" i mattan sedan spenderade hon hela kvällen på just denna vackra matta. 

Ja, det blev verkligen så fint med mattan. Jag är väldigt nöjd! Kanske skulle jag också lägga mig på den och göra en liten ängel? Hmmm det är lockande....



Kvällen har annars gått åt till att förbereda Leos kalas som han ska ha i morgon. Ojojoj 10 galna grabbar i vårt hus. Lätt ångestladdat på samma gång som det blir kul.
Idag förberedde jag godispåsar och bakade pizzabullar. Pizzabullarna var goda, både jag och Christian har provat.

Vi har även planer på att färga pasta så att den blir blå (karamellfärg rules!!!). Så i morse var vi ju tvugna att prova den också. Leo fick ett glas blå fil till frulle. Snacka om blå sen!

Förutom att exprimentera med mat så har jag fått mina naglar fixade idag. Så nu är jag top of the line, om man tittar på händerna alltså.

Nu ska jag förbereda morgondagen. Sov gott mina vänner!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: