Vardagar och fredagsmys

Vaccinerad

Kategori: Allmänt

Igår fick jag återigen bevis på att jag har världens i särklass BÄSTA mamma!!! Inte nog med att hon hämtade mina barn tidigt och tog dem till leklandet och Mc Donald's, när hon väntade hemma hos oss medan hennes städerska städade hos henne på förmiddagen så passade hon på att städa hema hos mig! Hon är så jäkla gullig. Älskar dig mamma!!!


Har suttit hemma och jobbat idag. Jag får massor gjort när jag sitter hemma. Man har ju liksom ingenting som stör en. Här är de, enligt mig, största fördelarna med att jobba hemma:



1. Man får vara ensam hemma. Tyst och skönt. Förutsatt att man inte jobbar hemma för att barnen är sjuka eller lediga. I sådana fall får vi bortse från punkt 1.



2. Mycket gott kaffe. Jag ÄLSKAR Nespresso!



3. Raggisar på fötterna och myskläder! Inga höga klackar så långt ögat kan nå.


Men anledningen till att jag jobbade hemma var att jag skulle göra slag i saken och vaccinera mig och Lovis mot svininfluensan. Öppen mottaning på BVC. Det öppnade 13.

Min tanke: Är vi där halv, så hamnar vi först i eventuell kö och det är bara att glida in, få en spruta och sedan tillbaka hem och jobba.

Resultat: Vi kom 20 i. Plats nummer 19 i kön. Hmmm fler än jag tyckte att det var en bra idé att vara där i god tid. Hrm. Och det var gott om folk. Träffade bl a Emelie och Amanda där som höll oss sällskap.

Nu är vi båda i vilket fall som helst vaccinerade första dosen. Nästa dos om 3 veckor och då ska jag ta mej fasiken sitta på BVC en timme innan! Med datorn i knät!



Lovis var så duktig så hon fick julmust och kakor när vi kom hem. Jag var också duktig så jag belönade mig själv också. Ballerina pepparkaka är ju som sagt vääääldigt gott...


Nu ska jag vika en hög med tvätt. Kul...verkligen...

Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: