Vardagar och fredagsmys

Jag var bara tvungen...

Kategori: Allmänt

Usch vad jag har dålig karaktär. Kommer förmodligen alltid att ha det och kommer sluta som en tjock och ful gammal hagga. Idag stannade jag på vägen hem och handlade chips. Christian försökte med "det finns nyttigt snacks". Hmpf nyttigt snacks. Jag köpte en chockladbit också. Den försvann redan i bilen på vägen hem. Nu har jag ångest på samma gång som jag längtar tills barnen har gått och lagt sig så att jag kan ta mig an chipsen. Jag skyller på min enorma trötthet, som om det har något med mitt matintag att göra.


För övrigt förstår jag inte riktigt hur det går till när barn som på morgonen ser ut såhär:

och så här:



kan klara av att överleva dagen och på något vidunderligt sätt vända och på kvällen vara hyperpigga. Jag skämtar inte när jag säger att Leo pratar med ungefär 250 ord/minut. Jag blir helt slut. Och Lovis klär ut sig och provar skor i hallen som vanligt.  Vi kanske skulle byta, föräldrarna lägger sig klockan åtta och barnen senare efter att ha förberett morgondagen. Fast då skulle det sluta med att Lovis i morgon gick till dagis i följande outfit:





Nej, det faller på outfiten. Jag får bita ihop helt enkelt. Kanske en dusch och lite chips gör mig till en helt ny människa!?


Lite morgonbilder och hjärtultraljud (haha jag spelar ett spratt med Jessi som kommer på besök på lördag, får se hur lång tid det tar innan de frågar om det är bilder på en liten bebis i magen).

Jag älskar min knasiga familj!

Godnatt på er!


Kommentarer

  • Aida säger:

    heheh, ombytta roller skulle vara ett spännande experiment. Du får berätta hur det går om det skulle hända nån gång innan barnen blir stora. Kram

    2009-10-31 | 16:47:31
    Bloggadress: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: