Vardagar och fredagsmys

Ouppdaterad

Kategori: Allmänt

Ja, det är väl officiellt att detta är världens minst uppdaterade blogg. Christian mailade mig en länk till tips hur man blir en stor bloggare, med tanke på innehållet så misstänker jag att det var en pik.

1. Uppdatera ofta, gärna flera gången om dagen - hmmmm men jag uppdaterade ju i onsdags!
2. Ha ett tema på bloggen - tema "Johanna", duger ínte det?
3. Ha mycket bilder - Ha! Äntligen ett rätt!
4. Låt bloggen bli en del av ditt liv, ha den alltid i åtanke - jaha, min hjärna är ju redan överfull

Så jag antar att jag inte är världens bästa bloggerska. Men det skiter jag fullständigt i. Den här bloggen har jag faktiskt mest för att jag tycker att det är roligt. Sen får vi se om den kommer att bli en del av mitt liv eller inte.

Eftersom det inte har uppdaterats på ett tag så kör jag i alla fall en sammanfattning.

Torsdag - jobbade sen åkte jag direkt och hämtade Lovis på gympan. Hon är så himla duktig! Som gammal gymnast kan man ju inte bli annat en stolt när ens dotter står på händer och spänner sig ända ut i tåspetsarna!

Det är min flicka det. Men Marinette, den där outfiten var det inte mycket gymnastik över. Även om jag tycker att skinnbyxorna var ascoola så hade jag svårt att hålla mig för skratt när det var dags för föräldrarna att stå på alla fyra och låta barnen klättra upp på ryggen. Vi kan väl säga att de inte var lika smidiga som mjukisbyxor för det ändamålet ;-). (Fotat i smyg, hehe)



Här är lite andra bilder från gympasalen. Leo gillar också att gympa, Christian tycker att det är mindre kul att vara tränare. Men, vad gör man inte för sin son?



I fredags jobbade jag på som vanligt. Sen åkte jag och hämtade barnen så åkte vi hem till Frederic och Carro. Barnen lekte medan vi föräldrar satt och softade och kollade på Idol. Det är alltid toppen att träffa dem! Men kameran glömde jag givetvis hemma.

Igår städade jag som en galning. Storstädning med fokus på badrummen. Det skrubbades på ordentligt, idag har jag ont i en muskel i handen så det säger väl allt om hur mycket jag fick skrubba (dvs hur skitigt det var...). Nu är i alla fall badrummen prickfria!!! Lovis hade två kompisar hemma. När jag precis hade skrubbat rent toaletten så skulle givetvis båda kompisarna gå och kissa på min nystädade toalett. Lovis toppade sedan med att hon var bajsnödig. Det är verkligen tacksamt att städa när man har barn.

På eftermiddagen skjutsade vi Christian till stan där han skulle träffa sitt gamla gympagäng och dricka öl och kolla matchen (Sverige-Danmark för er som är totalt ovetande, jag vet att åtminstone en av er läser denna blogg). Sen åkte vi och käkade på Max, helt och hållet enligt barnens önskemål (ja, okej, jag erkänner att det var min idé). Så här glad blir Leo när han får äta på Max:



När vi kom hem gick vi in till mamma och pappa och passade på att hänga med dem och Sofia, Oskar och Viggo som var där på middag. Viggo satte ett godishalsband runt midjan och hävdade att det var kalsonger. Sen har han bestämt att bebisen i Sofias mage ska heta Jaqueline, oavsett om det blir en kille eller tjej.

Längtar till min syster får sin lilla bebis. Men jag får hålla ut ett bra tag till.

I eftermiddag ska vi hänga hos Marinette och Magnus. Marinette är världen gulligaste och kommer och hämtar mig här. Christian är på visning och kommer direkt dit.

Vi hörs när vi hörs, jag skriver när jag skriver så läser du när du läser.

Kram från världens kanske sämsta bloggerska som skiter i vilket

Kommentarer


Kommentera inlägget här: