Vardagar och fredagsmys

Skåne

Kategori: Allmänt

Sitter här på landet i Båstad och vilar upp mig efter en intensiv vecka. Vi åkte hit i torsdags direkt efter ett stort jobbevent. Att umgås bland drygt tusen personer på Kistamässan och därefter spendera 6 timmar i bil är inget jag direkt rekommenderar men det funkar.

Igår satt jag här och jobbade hela dagen. Det är tur att man kan jobba hemifrån ibland. Nu fick jag sitta med underbar havsutsikt. Synd bara att vädret var bättre igår. Idag regnar det och blåser.

Barnen har kul och leker vilket väder det än är. Igår satt de på en moppe och lekte att de körde. Men för att de inte skulle bli uttråkade så åkte jag med dem till Helsingborg en sväng för att köpa godis och kolla i leksaksaffären.

 

Christian är här för att hjälpa till att fixa lite med huset, men han blir lite frustrerad stackaren för det går inte riktigt som han vill. Det är mycket som måste fixas på huset, men vädret är som sagt inte riktigt på vår sida idag.



När vi var här i somras satte vi upp en gunga i ett av träden och Lovis älskar den. Hon tjatar hela tiden om att vi ska göra fart på henne.

Det är roligt med Lovis för varje gång vi är här så blir hennes hår lockigt. Har väl med havsluften att göra eller något. Leo ser man knappt skymten av. Han spatserar runt i sin egen värld och leker, snickrar, fantiserar och krigar eller vad det nu är småkillar pysslar med när de tar på sig den där fantasibubblan och knappt blir kontaktbara. Idag fick han röd pölse med rostad lök, vilket är en riktig Leo-favorit.



På vägen hem blev det riktigt akut kissnödigt bak i bilen så vi blev tvugna att stanna vid en rastplats på Italienka vägen i Båstad. Det var två andra bilar som stod parkerade och njöt av den fantastiska utsikten så kommer min lilla son och ställer sig och kissar haha. Som tur är har han slutat dra ned byxorna så att han visar baken (vilket mycket väl kunde hänt för sisådär ett år sen).



Härlig utsikt för de som bodde i huset nedanför. När vi ändå är inne på kissspåret... Jag gillar verkligen att vara här i Båstad men...



...det här kan vi ju diskutera. Just nu önskar jag att vi tjejer slapp sittkissa (vilket INTE är särskilt skönt på ett utedass som saknar värme) och jag saknar ljudet av en spolande toalett hur knäppt det än låter.


Nu ska jag passa på att umgås med världens finaste familj. Ha en mysig lördagkväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: