Vardagar och fredagsmys

Stormvarning

Kategori: Allmänt

Jag har haft en riktigt skitnatt. Här blåser det så att det känns som att huset lyfter vilken sekund som helst. Jag är utrustad med så kallat katastroftänk så jag tänker att vi snart får en "Trollkarlen från Oz"-situation eller att det kommer att komma bilar flygande i luften. Än så länge står dock bilen tryggt parkerad utanför. Men det verkar inte som att det blir något jobb gjort för Christian idag heller så vi åker nog hem så fort som möjligt.

Jag känner mig som en grottmänniska, har glömt både pincett, min bra ansiktstvål och balsam hemma. Nu har jag unibrow, håret är en enda stor tova som måste redas ut och ansiktet är sjukt torrt efter att ha tvättats med vanlig tvål. Och så utedasset på det, i storm. Jag säger inget mer.

Dags att förflytta sig till lillstugan för att äta lite frukost. Blir spännande att se om den står kvar efter denna stormiga natt.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: