Vardagar och fredagsmys

Varför så trött?

Kategori: Allmänt

Idag är jag slut i hela kroppen. Jag bävar inför tanken att klockan ringer i morgon bitti. Fy...

Just nu har jag väldigt mycket att göra på jobbet. Dagarna går i ett. Jag sätter mig vid skrivbordet på morgonen sedan helt plötsligt, bara en stund senare, säger någon att det är dags att äta lunch (nej jag kommer inte in klockan nio varje dag, i morse började jag 7.30), så slänger man i sig maten och går och sätter sig i sin egen lilla värld (läs vid skrivbordet) sen råkar man slänga en snabb blick på klockan och då ser man att man ska sticka iväg och hämta barnen om bara en kvart. Galet, men roligt. Dagarna går ju fort i alla fall.

Leo fick ta med sig en kompis hem idag och de spelade fotboll i vardagsrummet (med en mjuuuuuk boll alltså), när kompisen råkade sparka bollen på en vas med mycket gamla blommor. Nu pratar vi torkade blommor, som är så gamla att vattnet dunstat för länge sedan. Han tyckte att det var lite pinsamt så jag gick dit och tog bort vasen. Konversationen var sedan enligt följande:
Jag: Det gör inget, det var ändå inget vatten i dem.
Han: Nej, de verkar väldigt gamla.
Jag: Jag ställer dem här så länge (ställer dem på bänken i köket)
Han: Du borde nog slänga dem.

Nu ska jag leta plastblommor som aldrig vissnar. De här fick jag förresten när jag var sjuk och det var ju hrm några veckor sedan. Ytterligare ett bevis på vilka fina arbetskamrater jag har.

Gick in till mamma och pappa en stund nu på kvällen. Sofia och Viggo var där. Han är så sjukt charmig den där lilla killen att jag nästan skrattar ihjäl mig varje gång vi ses. Lovis och Viggo blir väldigt busiga tillsammans och hon liksom uppmuntrar honom till bus. Så kommer Sofia på honom med att göra buset och jag och mamma kan inte hålla oss för skratt för att han är så fruktansvärt rolig när Sofia ska säga åt honom.
Sofia, förlåt om vi gör det svårt för dig i din uppfostran.

Idag så slickade de på vattenfärgspaletten, busungarna.



Det var ettt i mängden av småbus. Det degades också. Viggo blandade ihop alla färger fast Sofia, mycket tydligt, hade sagt att han inte fick göra det (vilket Lovis säkerligen också påpekade för honom ett antal gånger, skvallerbyttan). "Men mamma, jag måste rulla en liten fisk" var hans självklara argument. Sedan vände han på klacken och gick tillbaka in i rummet sjungandes "ro en liten båt".

Mosters sötnos!



Nu ska jag köra en kvarts hemmaträning och sen duscha innan jag somnar, vilket fömodligen kommer att ske i soffan. Nu kan ni förresten slå vad om jag genomför träningen eller ej. Jag kan säga att oddsen är 50/50.

Kram på dig 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: