Vardagar och fredagsmys

En hälsning från 2 soffpotatisar

Kategori: Allmänt

Vi är fortfarande 2 sjuka tjejer som har placerat oss på en permanent plats i soffan. Lovis ligger och kollar Simpsons och jag hänger som vanligt framför datorn.


Igår satt jag och Christian och kollade på "Svenska Hollywood fruar", herrregud, det var nog det sorgligaste jag sett på länge. Vilka patetiska människor. Skönt att återigen få bekräftat att det inte är pengar som gör en lycklig.

Jag måste försöka klämma in ett IKEA-besök någon dag snart. Ska köpa ramar till våra fina svartvita bilder som min kompis Linda har tagit på hela familjen. Vet inte om jag ska sätta dem i vita ramar på väggen ovanför soffan eller om jag ska ha svarta ramar på väggen brevid TVn.


Att inreda väggar tycker jag är ganska svårt, särskilt när man har högt i tak. Jag är supernöjd med tapeten i vardagsrummet, den är som ett konstverk i sig. Den är designad av en av mina favoritformgivare Hanna Werning.

  


Annars har jag märkt att det är bättre att vänta tills man hittar något som känns helt rätt till väggarna för då blir det så mycket bättre än om man sätter upp något så länge. Så här ser mina favoritväggar hemma ut (de andra väggarna är tomma).


Nu drömmer jag bara om en Lisa Rinnevou-litografi. Ska leta fram lite bilder som jag kan lägga upp här på bloggen. Så ni vet vad ni ska ge mig i present nästa gång ;).
Christian, tänkte passa på att lägga in en liten brasklapp här eftersom vi ju snart varit förlovade i 10 år.


Nu ska jag återgå till soffhänget med Lovis.

Kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: