Vardagar och fredagsmys

ASKMOLN SUGER!

Kategori: Allmänt

Tycker så synd om Marinette och hennes familj som sitter fast i Egypten, långt ifrån hemma. Som det ser ut just nu så kommer de få åka buss hem på onsdag. Fatta att åka buss hem när man har två små barn med sig!


Leo är i alla fall grymt insatt i vad som händer på Island och berättar för alla som han träffar att "det minsann är ett askmoln från en vulkan som gör att inga flygplan kan landa eller lyfta för då typ kraschar dem. Men det var inte aska som gjorde så att Polens chef dog, det var bara en helt vanlig krasch. Sen är det ju stridspiloter som har åkt och undersökt askmolnet och det kan de ju göra för de är typ superhjältar och kan inte dö. Men Morris han sitter fast i Egypten." 


Det coolaste av allt är liksom att han liksom känner en som är drabbad (vilket typ alla verkar göra). 


Cecilia Blankens skrev ett inlägg om detta som jag håller med om. På samma gång som det är synd om alla som är drabbade likt Marinette och bara vill komma hem till sina nära och kära så är det fascinerande hur en sådan här sak kan påverka. Vi kanske, som Blankens säger, får lite annat perspektiv i och med detta.


Men en annan sak som Leo sa, och som jag tycker var väldigt förnuftig, var i fredags när vi satt i bilen och de pratade på nyheterna om de stängda flygplatserna. Då säger Leo:
"Mamma, varför berättar de inget om översvämningen som är på Island? Bara om stängda flygplatser, men inte att det kan bli en farlig översvämning."
Jag tycker att han är så klok min son. Så klok att jag nästan svämmar över av stolthet!  


Nu ska jag plocka fram och förbereda inför morgondagen. Ny vecka. Veckans motto får bli att ta allt med ro. Får se om det lyckas.

Trevlig afton!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: