Vardagar och fredagsmys

AVSLAPPNAD

Kategori: Allmänt

Jag sitter här i min ensamhet och kommer på att jag är mer avslappnad än jag varit på länge. Härligt att inse en sådan sak. Det går åt rätt håll och jag hamnade i balans den här gången också liksom. Jag har, så länge jag kan minnas, haft perioder i mitt liv då jag kännt mig extra stressad och obekväm. Jag är faktiskt glad att jag hanterade det så bra denna gång. Inga katastroftårar eller magkatarr som gått över styr. Heja mig! Jag ska fira med chips framför TV'n. Synd bara att inte Christian är hemma och kan krama om mig. Jag saknar honom massor och det gör barnen också.


Idag läste jag för första gången Alex Schulmans pappablogg. Säga vad man vill om honom men jag gillar hans sätt att skriva. På sätt och vis gillar jag att han är rak och rättfram även om det går lite över styr ibland.
Det finns för mycket ytlighet, till och med i ens egen omgivning. Jag är trött på det och jag skiter i att vara perfekt. Det finns de som fokuserar så mycket på att hålla en fasad att de tappar sitt inre och sitt egentliga jag. Det är sorgligt men tyvärr tror jag att det är lätt att hamna i den fällan.


I morgon sitter jag hemma och jobbar sen ska jag och barnen åka hem till syrran och hänga med henne, Viggo och Vilma. Vilma ska hon heta. Det är fint tycker jag. Jag längtar efter att få hålla i henne och gosa med henne. 


I helgen gjorde vi ett inköp till Loppans rum, en matta. Jag tycker att den blev riktigt snygg och Loppan är väldigt nöjd med den.

   


Nu är det soffläge som gäller!
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: