Vardagar och fredagsmys

DESSA MÅNDAGAR

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och jobbar och kollar på Maria Montazami när hon drejar. Mycket intressant alltså.


I morse var jag jag med Lovis på 5 års-kontroll på BVC. Loppan har vuxit 10 cm på ett år! Lite oroväckande var det dock att hon inte ens gått upp 1 kg i vikt. Hon är en riktig liten spinkis min Loppa. Vi ska förmodligen väga henne igen snart för att se om kurvan vänder. Det kändes lite jobbigt att veta att hon är under viktkurvan, även om jag hade kunnat lista ut det redan innan. Men jag har redan jobbigt att få henne att äta ordentligt.


Lova har ju ett av mina hårband för att hålla byxorna uppe. Men hon rör sig mycket och är oftast pigg så det borde ju inte vara någon fara. Förutom i kväll, jag tror att vaccinsprutan gjorde henne lite hängig. Hoppas att hon sover bort det hängiga, annars kanske jag får ta med henne till jobbet en stund i morgon. 


Dagens sjuka samtalsämne på fikat var förövrigt hur en spindel smakar och hur mycket näring den innehåller. Helt sjukt, jag vet. Ändå kan jag inte riktigt släppa näringsfrågan...


Nej, nu ska jag avrunda och softa i soffan sista halvtimmen innan läggdags. Christian är och kollar hockey hos en kompis. Han kommer väl förmodligen att komma hem till en sovande jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: