Vardagar och fredagsmys

JUL

Kategori: Allmänt



Jahapp, så har det varit jul igen.


Vi har haft en märlig sådan detta år. Leo blev hängig innan jul, var verkligen helrisig. Nu har det gått en vecka och han är frisk men fortfarande lite blek, aptitlös till och från och mycket tröttare än vanligt. Det har även gjort att han har blockerat sig själv mentalt och har därför inte riktigt varit sitt vanliga jag.
Så även om det har varit en mysig jul så har detta legat och gnagt i bakhuvudet. Det är otroligt frustrerande att se sitt barn må dåligt. Så fort han har visat lite av sitt vanliga jag har jag typ desperat velat grabba tag i det och hålla kvar det.
Hur som helst så mår han mycket bättre idag och han har varit hos läkaren och tagit en himla massa blodprov. Det visade sig att han även har kvar sitt blåsljud på hjärtat, har haft det sen han var liten, så vi fick även remiss så att vi kan kolla upp det. Känns skönt att kolla alla värden. Nu är han faktiskt hos en kompis, vilket är toppen för så kan vi fokusera lite på Loppan. Skönt för Leo att komma ifårn sina oroliga föräldrar en stund också säkert :).



Julafton var supermysig. Vi hade en lugn start på dagen och passade på att vara ute i snön en stund efter att ha öppnat några julklappar på morgonen. Sedan gick vi över till mamma och pappa och åt en härlig jullunch tillsammas med min bror och hans familj. Efter det satt vi ju såklart bänkade framför Kalle. Efter Kalle var det nästan mystiskt lugnt. Vi gick hem till oss och barnen satt i Leos rum och kollade på Trolltyg i Tomteskogen. Det var sjukt lugnt i typ 1,5 timme. Jag och Christian låg på soffan ett tag och vilade upp oss. Sen kom äntligen tomten hem till oss.


"Det är Roger!" sprang Lovis fram och viskade till mig innan stackars Roger-tomten ens hunnit innanför dörren. Den där tjejen kan man inte lura minsann...


Mitt i tomtebesöket kom syrran och hennes familj. Viggo sprang in och hämtade sitt paket direkt. De andra barnen blev väldigt engagerade i att Viggo skulle hinna så fokus försvann från tomten för en liten stund. 
När tomten hade gått så fortsatte julklappsutdelningen. Det var enormt mycket klappar under granen som vanligt och barnen var så nöjda med sina presenter.


Jag får lägga in bilder senare. Nu är ja på jobbdatorn. Nu ska jag hänga med Loppan innan det är dags att fixa mat...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Låter som ni haft en mysig jul. Stackars Leo dock, och ni med. Hoppas han är bättre snart.



    Vi åker till sthlm nästa vecka, hör av oss och kollar läget.



    Hälsa, kram

    2010-12-28 | 20:19:03

Kommentera inlägget här: