Vardagar och fredagsmys

HELG

Kategori: Allmänt

Jag tog helg lite tidigare idag eftersom jag skulle ta hand om min lilla sjukling. Leo låter som att han har dragit en flaska whiskey och sedan rökt ett paket cigaretter. Som den onda mamma jag är så tvingar jag honom att prata hela tiden för att jag tycker att det låter så gulligt fast jag vet att han egentligen borde hålla tyst.


Snart är det dags att åka med Lovis till dansen. Jag hoppas och håller tummarna för att det går bättre den här gången. Förra gången var vi tillbaka på ruta ett... Nu är muta inhandlad och jag håller på att peppar henne för fullt. Heja Lovis. Peppar inte pressar...eller? Gränsen är ju hårfin.


Appropå det så har min dotter blivit en riktig moderäv. Hon älskar kläder och hon vill gärna själv vara med och bestämma. I går när hon skulle till gympan fick hon ett utbrott över den första outfiten jag lade fram.
"Alla kommer tycka jag är skitful!" Så sa hon, Lova 5 år... Om hon är så nu, hur ska det bli i tonåren. Nu ska jag sätta upp hennes hår. Får se om jag får vara med och ha en åsikt om vilken frisyr det ska bli. Nu har hon i alla fall tvättat bort den chockrosa ögonskuggan...


Ta hand om er och njut av fredagen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: