Vardagar och fredagsmys

HELGEN SOM VARIT

Kategori: Allmänt

Nu har mina barn äntligen somnat efter att ha gråtit lite efter pappa (Leo stod för mestadels av gråten men det var Lovis som satte igång det liksom). Herre min get säger jag bara. Det är inte lätt att vara ensam med två gråtande barn i varsitt rum. Men på samma gång så är det ju så gulligt! Fatta vilken bra pappa de har!

Nu tänkte jag berätta om min helg.

I fredags var det fredagsmys för hela slanten. Man pallar inte med annat sådär i slutet av veckan. Det blev Let's Dance och det där nya programmet "Solsidan". Jag fick mig ett gott skratt och såg många likheter med flera personer i vårt område. Haha, jag antar att de finns överallt.

I lördags var vi bjudna på lunch hemma hos Niklas och Marie. Det var en gudomlig lunch och så var det väldigt mysigt sällskap. Vi umgicks mycket för några år sedan (före barn och radhus och så) sedan blev det tyvärr att vi tappade kontakten lite. Men nu har vi tagit upp den igen och det tycker jag är riktigt roligt. De har dessutom gått och gift sig under tiden så vi fick se fina bilder från bröllopet. Jag vill också gifta mig ju!!!

Vi kom hem precis lagom tills det var dags att laga middag. Tobbe och Maria kom och käkade med oss. Det var också trevligt (såklart! vi umgås ju bara med trevliga personer). Maria hade varit på Elle-galan i fredags den lyxliraren. Jag valde att inte ställa allt för många frågor och på så vis väcka avundsjuka Johanna till liv (även om det var för sent)...

Appropå både lunch och middag så vill jag bara säga att jag älskar att umgås med folk som släpper prestige och bara är sig själva, tack för det gott folk!!! 

I går kom min älskade syster och världens sötaste Viggo hem till mig. När min syster och jag hänger ihop så är vi slappa och bara är liksom. Det är liksom som om vi bodde i samma hus igen, fast ändå inte. Jag gillar det! Mestadels så kladdade jag på hennes mage för att få känna lilltjejen sparka därinne. Längtar så tills hon kommer ut!

Så spelade jag, Lovis och Viggo Twister. Sofia bangade, den fegisen. Ska hon låta en graviditet stå ivägen för att få pröva lite nya kroppspositioner!?! Viggo var riktigt bra på Twister.
"Hand på gul" och han prommenerade över mattan och lutar sig lite lätt åt sidan och säger "Jag når inte". Jag och Lovis står då alltså med fötter och händer kors och tvärs på en massa olika färger i ganska så dålig balans. 
"Böj på benen då" säger Sofia till Viggo varpå han ojande sätter sig på huk och sätter sin hand på den gula cirkeln. Jag borde haft kameran...

Sedan åkte vi hem till Marinette och boysen för lite söndags häng. Grabbarna gick och åkte skridskor medan vi tjejer +Max hade tjejpyssel. Marinette sydde helt fantastiska kjolar och en strandväka till Lovis Barbie. Lovis var överförtjust. Hon fick florera bland en massa tyger och eftersom Marinette jobbar på Björn Borg så kände vi igen en hel del av dem från någon helt annanstans.

Idag frågade jag Lovis om Barbie gillade kjolarna.
"Ja. Hon gillar strandväskan också, fast den har samma tyg som pappas kalsonger"
Efter en närmare titt på väskan så upptäckte jag att det nog kan stämma. Haha, det är en otroligt uppmärksam liten dotter man har.

Ska ta bilder på Barbie och lägga upp i morgon tänkte jag.

Nu ska jag gå och sova! Känns tomt utan min älskling här hemma. Vi hör ju ihop!

Godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: