Vardagar och fredagsmys

FRÅN INGARÖ TILL KUNGSBERGA

Kategori: Allmänt



Ännu en mysig semesterdag har gått.


Vi har hängt med Rikard och Lisa i deras stuga på Ingarö. En gammal stuga som de fixat upp jättefint. Jag blev lite avis på dem för den var så nice.
Vi inledde med strandhäng och fika på en mysigt strand i närheten. Barnen gillade den massor. Mitt emot skymtade man Saltsjöbaden och Rikard berättade att han rodde över dit när han var 12 år. Coolt kan jag tycka, inget som jag skulle ha fått för mig när jag var 12 direkt, jag är och har alltid varit lite för bekväm av mig... Sedan grillades det goda hamburgare till lunch och så satt vi bara och snackade för att sedan avrunda med ytterligare fika. Den svenska fikakulturen passar verkligen mig! Jag lever i RÄTT land!


Rikard och Lisa är sköna och avslappnade människor. Jag och Christian gillar verkligen att hänga med dem. Nu har de dessutom en liten Saga som är så söt och snäll så klockorna stannar. 




Direkt från Ingarö så bar det av till Kungsberga för middag hos min kära syster och hennes familj.


På väg ut till Kungsberga såg vi en polisbil stå parkerad vid en busshållplats med blåljuset på. Vem är det då som de har stannat om inte Oscar! Båda barnen sov bak i bilen men det hade annars varit en upplevelse för dem...
När Viggo och Oscar sedan kom hem så var Viggo sjukt stolt över att de hade blivit stoppade av polisen. Nej, han fick ingen böter och blev inte av med körkortet. Vi kan väl säga att Oscar är bra på att hantera situationer som dessa (plus att han hade varit och åtgärdat felen på bilen och hade en tid för ombesiktning i morgon bitti).


Det blev en mysig kväll med god mat och kladdkaka (my favorite!). Vi blev verkligen bortskämda. Sen så är det ju alltid mysigt att få gosa lite med mina älsklingar Viggo och Vilma också. Det är verkligen roligt att hänga med Sofia och Oscar för barnen leker som galningar och kommer väldigt bra överens. Vi vuxna också för den delen och det är ju ingen hemlighet hur mycket jag diggar min syster...


En annan tjej som jag diggar... mycket!


I morgon kommer Frederic och Carro på besök. Lova är dessutom laddad för lite lek med Filippa som har kommit hem från Ystad (dit vi reser i nästa vecka!). Hon hade helst gått över redan nu på kvällen när vi kom hem (22.30) men jag förklarade att det var liksom mer läggdags än lekdags.


Nu är det läggdags för mig med, mina ögon klipper och jag stavar fel hela tiden...

Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: