Vardagar och fredagsmys

Weekend i Värmland

Kategori: Allmänt



I fredags bar det iväg upp till Värmland för lite sommarstugehäng med Steve och Madeleine och Frederic och Carro och alla deras barn. Det var en mysig helg! I fredags kväll grillade vi och hängde. Lördagen regnade det så då blev det en tripp in till Karldstad med fika som främsta mission. Tyvärr var de inge vidare på att fixa kaffe där. Men kärleksmums kan de minsann baka och som tur var så har jag en snäll man i mitt liv som sprang in på Espressohouse i närheten och köpte en ny kaffe till mig medan jag och de andra tjejerna kollade i en inredningsbutik. Till kvällen sprack det upp lite så grillen åkte fram igen.


Det var en mysig helg fylld med god mat och härligt sällskap. På vägen hem stannade vi i Sveriges största godisbutik till barnens (och min) stora glädje.


"Ni vet när man haft så roligt... då är det inte lika kul att åka hem." sa Leo tilll oss i bilen på väg hem. Gullunge!!!


Annars tycker jag lite extra synd om min storebror som ramlat och vridit sitt knä ur led (urk!). Nu väntar en lång rehabilitering för honom, stackaren. Hade dock varit lite coolare om han gjort sitt trill lite mer hardcore och inte när han planterade om en buske om jag får säga min åsikt...


Marinette och Magnus har dragit till Mallis. Men jag är inte avundsjuk, på riktigt, jag bara saknar Marinette. Det är underbart med semesterhäng här hemma i Sverige!!! I kväll ska vi åka båt med Sara och Mattias. Detta till Leo och Lovas stora glädje eftersom deras barn Noel och Nellie råkar vara deras polare. Oerhört fiffig lösning faktiskt, trevliga föräldrar och barn i samma ålder och kön.


 

 

Kommentarer

  • Storebror säger:

    Äh vadårå! Trillar på fyllan, med cykel, vid bergsklättring osv, det gör varenda kotte. Bambuplanteringsvurpor är det nya svarta, nuff said!

    2010-07-20 | 08:47:59
  • Johanna säger:

    Okej brorsan, hade du inte varit skadad så hade jag fortsatt argumentationen. Bambu är fett coolt... jag lovar.

    2010-08-10 | 14:52:41

Kommentera inlägget här: