Vardagar och fredagsmys

BRA START PÅ DEN LÅNGA HELGEN

Kategori: Allmänt

Igår firade vi min pappa som fyllde 58 år i tisdag. Hipp hipp hurra för världens bästa papi!!!


Mina syskon med familjer var också där. Det var gott och mysigt. Vilma växer så det knakar och jag beundrar min syster. Tycker att hon är en himla bra mamma alltså!

Vi börjar bli en hel klan nu! Mamma och pappa har 7 barnbarn. Häftigt. Det är roligt att det är så tight mellan barnen, de har verkligen roligt tillsammans.




Idag har det varit en mysig, helt ledig, dag! Jag och barnen åkte hem till fina Johanna och hennes 3 wild kids. Johanna har 3  killar varav den älsta, Tim, är lika gammal som Lovis. Lovis och Tim är för övrigt kära i varandra. Jag tycker att Johanna är en rikig hjältinna i vardagen. Det är inte lätt att ha 3 så små barn. Mitt liv är en dans på rosor i jämförelse. Gumman, du är stark och en väldigt bra mamma!!!! Sen så är du en toppen-kompis dessutom!



Tim och Adrian.


På väg hem från Johanna och gänget så stannade vi till och gick en sväng på Länna möbler. Jag fick alltså dregla lite över oöverkomliga grejor. Blev lite sur över att den glasask jag velat ha från Ittala var så sjukt dyr. Mycket irriterande... Men jag fick i alla fall massor med inspiration och det var härligt. Nu vill jag fixa vårt sovrum så att det blir en riktig oas!


När vi sedan käkat middag gick jag och Lovis på en kvällspromenad. En tjej-prommis! Vi gick, som vanligt, ned till sjön. Först satt vi på bryggan ett tag och filosoferade. Det var riktigt härligt, bara hon och jag till ljudet av vågor som slår mot stranden och gnisslande brygga. Jag skulle kunnat fryst tiden, så mycket njöt jag.
På vägen hem plockade Loppan vitsippor till sin pappa.





Det här blir verkligen ett inlägg i föräldrarnas tecken för slutligen vill jag berätta att våra fina vänner Rikard och Lisa idag bler föräldrar till en (jag citerar pappan) oemotståndlig tjej. Grattis till er!!! Jag får en tår i ögat bara jag tänker på det.


Nu ska jag gå och njuta av kvällen tillsammans med min underbara familj och en skål med chips. I morgon blir det barnfri kväll så vi kör fredags mys idag istället (= en bra ursäkt att få svulla)


Ha en härlig kväll!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: