Vardagar och fredagsmys

JAG SAKNAR OCKSÅ HUSET!

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från dansträningen. Det var kul! Jag övar som bäst på att gå i sidled och på samma gång jucka med höfterna (det ska liksom se lite snyggt ut så jag har en lång väg kvar...) och ta upp armarna. Jag är inte bra på dert och håller på att dö när jag ser mig själv i spegeln. hur som helst så tänkte jag ge en eloge till min dansfröken Therese. Hon är duktig hon. Men hon gör så att jag får träningsvärk!


Idag var vi på kyrkogården och tände ett ljus för min fina mormor som finns i minneslunden där. Ekerö Kyrka är för övrigt en av de finaste kyrkogårdarna ever! Leo var dock lite besviken för han ville ju gå till en gravsten och inte en minneslund. I bilen på väg dit berättade vi att alla inte har gravar utan vissa vill att deras aska ska spridas och att man sedan ska minnas dem på annat vis. Leo sa att han hade sett sådana krukor på TV och om man öppnade dem så kommer det ut zoombies. Vi försökte förklara att det riktigt inte var så.
"Hur blir det aska av kroppen?" frågade Leo Christian sen när vi gick runt på kyrkogården. Christian försökte förklara så att det inte lät för makabert. När vi skulle åka hem så lovade vi Leo att vi skulle åka till en riktig grav någon helg. Det tyckte han var en bra idé, eller så vill han åka till en borg. Det är liksom vilket som.


Jag saknar verkligen min lilla mormor! Jag hade lyckan att växa upp med världens finaste mormor, Karin. Hon var liksom både tuff och mjuk på en gång. Hon var ofta hemma hos oss och jag minns hur jag brukade smyga in till henne på morgonen och krypa ned brevid henne i sängen. Det kändes fint att tända ett ljus för henne även om jag vet att hon hade tyckt att det räckte att jag tänkte på henne.


Jag saknar också vårt hus, både pappa och mina syskon blev lite nostalgiska när jag lade upp bilden. Ibland önskar jag att de fortfarande haft det kvar så vi kunde hålla koll på det. Jag blir ju inte glad när de har satt upp markiser som inte matchar över fönstrena, det skulle min mamma ALDRIG ha tillåtit!


Nu ska jag springa in i duschen sen ska jag lägga fram kläder till i morgon och sen ska jag dyka ned i Harry Potter boken som jag läser. Så spenderar jag och Christian våra lediga stunder, med näsorna i varsin Harry Potter bok. De är ju så sjukt bra!


Godnatt på er!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: