Vardagar och fredagsmys

LÖRDAGSMYS

Kategori: Allmänt



Idag har vår lugna helg rullat på i samma lugna tempo.


Vi åkte till Närlunda och prommenerade. När vi ändå var där fick barnen leka av sig på Leos skolgård och på en dagisgård i närheten. Solen sken och jag och Christian satt på en bänk och bara njöt.




Det här huset växte jag upp i. Det ligger i Närlunda, nära skolan och det ser exakt likadant ut nu som när mamma och pappa sålde det. Jag undrar hur det ser ut inuti. Det verkar som att det är en barnfamilj som bor där. Min lekstuga står kvar på tomten.


Sen promenerade vi tillbaka till centrum där vi ställt bilen, handlade och begav oss hem. Och sedan vi kom hem har vi slappat. Jag har börjat läsa Harry Potter igen, vilket känns lite roligt eftersom Leo är helt inne i det just nu. Han springer runt och viftar med sin trollstav och skriker "Expectus patroleum" (med engelskt uttal eftersom han sett filmen).

Att spendera dagen på detta sätt är verkligen helt olikt oss. Men det var ju välbehövligt och jag är så trött nu. Familjen ligger samlad i soffan och nu ska jag gå och göra dem sällskap igen. Vi kollar på Toy Story 2.


Kommentarer

  • Storebror säger:

    Finaste huset :)

    2010-11-06 | 20:56:56
  • Lillasyster säger:

    2010-11-07 | 14:04:05
    Bloggadress: http://viggosmami.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Åh, nostalgi...saknar huset!!!och vår lekstuga!!

    2010-11-07 | 14:04:44

Kommentera inlägget här: