Vardagar och fredagsmys

I'M BACK!!!

Kategori: Allmänt

En helvetesvecka, jobbmässigft alltså, är lämnad bakom mig. Den rundades liksom av med ett jätte evenemang under gårdagen då Microsofts globala VD Steve Ballmer besökte Sverige och talade för kunder, återförsäljare, KTH-studenter och sen för oss som arbetar på Microsoft Sverige. Det har som vanligt varit roligt på samma gång som det är slitigt. Ibland känner jag dock att jag skulle vilja ligga steget före istället för att alltid ha så mycket att jag inte riktigt hinner med... Men det är jag ju inte ensam om direkt.


Förra veckan var det mys med Marinette på Fotografiska. Det var typ första gången på länge som hon och jag fick rå om varandra helt själva utan en endaste unge i närheten. Det var toppen! Synd bara att Fotografiska inte fått alkoholrättgheter ännu, för pricken över i hade ju varit ett glas vin...


I fredags var jag och Christian helt lediga tillsammans. Vi gick runt och shoppade i nya Bromma Blocks och bara tog dagen som den kom innan det var dags att hämta barnen. Allt hårt arbete som krävdes för att kunna vara ledig var det värt. Ibland glömmer man ju bort hur mysigt man kan ha det tillsammans utan att göra något överdrivet stort av det hela. Jag älskar ju att bara hänga med Christian! 


Lördagen spenderades lite här och var, avslutningsvis med en mysig middag hemma hos våra fina vänner Steve och Madeleine tillsammans med andra fina vänner Frederic och Carro. Ja sen så var det ju hela barnaskaran också förståss...



Idag har vi däremot firat min mammas födelsedag. Jag bestämde mig för att laga lite mat åt henne så hon skulle slippa det på sin egen födelsedag. Barnen hjälpte mig att fixa mys här hemma, vi tände ljus och städade och Leo skrev ett meddelande till mormor på griffeltavlan i hallen. Barnen fixade fuskcheesecake till efterrätt (ja, okej, jag hjälpe liiite).


Nu bara slappar vi. Så skönt, jag känner att jag börjar få ont i halsen igen. Leo är inne på sin 3e runda med halsont och Christian är inte så pigg han heller. Nu ska jag krypa ner i sängen. Det är stor risk att jag somnar innan huvudet träffar kudden faktiskt. I morgon jobbar jag hemifrån och på eftermiddagen blir det en liten paus för att fixa fina naglar och hål i öronen på Loppan.


Godnatt!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: