Vardagar och fredagsmys

TELEFONRÄKNINGAR OCH UPPMÄRKSAMHET

Kategori: Allmänt


Jaha det är nu de börjar kosta...


Idag har det varit en helt vanlig arbetsdag. Inte så mycket att berätta om den egentligen. Efter denna tillintetsägande dag åkte jag hem till min underbara familj.

Har precis kollat klart på Äntligen Hemma där de bygger ett Trivselhus och attans vad jag är sugen på att bygga hus nu. Men det känns som det aldrig dyker upp några tomter. Jag grämer mig lite över att vi förlorade den förra budgivningen. Skulle inte förvåna mig om de som fick tomten dyker upp som kunder till Christian bara därför. Men jag ska inte vara bitter över det.


Världens duktigaste son, som sköter sig så bra att man blir stolt i hela hjärtat och själen, berättade detta för mig igår:
"Mamma, Catrin frågade om jag hade en inbyggd miniräknare i huvudet"
"Jaha, vad sa du då?"
"Nej. Då frågade hon om jag hade ätit något som gjorde mig smart"
"Haha, vad sa du då?"
"Nej. Då sa hon att jag måste ha övat. Då sa jag också nej"
Han är en naturbegåvning helt enkelt!


Har sitter han försjunken i läxor, vilket är en ganska vanlig syn nuförtiden (men fortfarande tillräckligt ovanlig för att mammsen ska ta fram kameran liksom...)


Och så har vi världens bästa lilla Loppa som har så mycket positiv energi och spring i benen. Vår egen lilla duracellkanin. När brorsan gör läxor då ser Loppan till att det är liv i luckan här hemma. Inte kan väl hon gå miste om all uppmärksamhet heller...




Nu ska jag slå mig ned i soffan. Förmodligen kommer jag att gå via skafferiet då jag är lite småsugen på något gott. Om vi ändå hade haft chips hemma....

Kommentarer

  • Molly säger:

    Tyvär Johanna jag kan förstöra glädjen med att min mobil räkning var så där låg när jag var ca 8 nu ca 4-5 år senare är den så hög pluss 5-6 hundra :/

    puss o krammmmm <3

    2010-11-05 | 23:58:49
    Bloggadress: http://mollzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: