Vardagar och fredagsmys

BACK ON TRACK...ELLER?

Kategori: Allmänt



Idag har jag suttit hemma och jobbat och när man gör det så pass ofta som jag gör då märker man hur viktigt det är att man verkligen trivs i sitt hem. Det gör jag. Jag älskar det! Det är som att det här huset har vuxit med oss. Det är det som är det häftiga med hem. Ni hör hur nojig jag låter. Kan det bero på att vi fyllde i låneansökan till banken idag för att EVENTUELLT köpa en tomt och bygga hus. Det skulle ju vara otroligt häftigt men nu när vi ändå är någorlunda nära så blir jag liksom lite...rädd...
Kanske är det ett tecken på att det är dags för förändring. Man får ju inte växa fast heller. Dessutom så behöver vi verkligen ett större hus. Nu ska vi inte dra i de höga växlarna här (kära Gällstaöfruar ;-). Det är inte klart förrän det är klart om man säger så.


Ja, ni hör. Jag har fullt upp med mina I-landsproblem. Det är verkligen hopplöst. Rent mentalt så har jag haft en dålig period sedan semestern tog slut. Jag kommer ju in i sådana perioder lite då och då. Vem gör inte det egentligen? Nu känns det i alla fall som jag är på väg ut ur bitterheten igen. Det finns kanske hopp för mig trots allt!



Idag slog det mig hur duktiga mina barn är. Med stor skrytvarning så måste jag säga att jag och Christian har gjort ett jäkligt bra jobb där alltså! Idag får de belöning för det, som en liten överraskning.
Lovis fick välja eftersom hon var med mig i leksaksaffären. Det blev så klart pyssel. Nu ligger hon och pysslar på vardagsrumsgolvet.



De gör mig så glad, hela min familj! Snacka om att man är lyckligt lottad.

Andra saker som gör mig glad just nu är



Min nya tröja. Den observante kan även se att jag har ny frisyr. Den har Steffie fixat. Hon är grym både som frisör och som bästa vän till min lillasyster.



Lovis griffeltavlekonst som hänger i hallen. Notera stavningen på Christian - GRISTJAN, bara den gör mig glad!



Den här tidningen som är fullspäckad med höstmode och som bara väntar på att bli läst av mig! Ska ta itu med den nu tror jag.


Ha det fint så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: