Vardagar och fredagsmys

ENSAM

Kategori: Allmänt

Det har varit en intensiv dag och nu sitter jag här alldeles ensam.


Till att börja med så skjutsade jag och barnen Christian till Solna där han skulle inleda dagens svensexa. Därefter åkte vi till Solna centrum för en frukostfika och för att handla present till Philip.


Sen var det kalas, för Philip alltså. Det var verkligen länge sedan vi träffade Tobbe och Maria. De är riktigt härliga människor som det inte går att tycka illa om. Jag bara önskar att vi kunde hänga med dem lite oftare. Mysigt kalas var det också. Alldeles lagom nivå på det hela. Det råder kalashysteri i vår övriga omgivning, man ska bjuda så många som möjligt, ha de mest avancerade kalasen, de finaste presenterna i påsen osv. Jag blir glad när barnen får gå på ett helt vanligt kalas så som det ska vara och ha minst lika roligt, om inte roligare.


Direkt därifrån åkte vi hem till Marinette med familj och hade en riktigt mysig eftermiddag med kaffe och ännu mer chokladbollar som söta Morris hade bakat åt oss.


Nu är vi hemma, vi har ätit och barnen är hemma hos kompisar och leker. Usch, jag känner mig lite ensam och ynklig. Vill att Christian ska vara här och kramas med mig... Om en kvart kommer barnen hem igen, då ska det kramas och pussas ska ni veta! Lördagkvällar är det inget roligt att sitta ensam.
Sen ska jag åka och hämta Christian i stan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: