Vardagar och fredagsmys

HEEEEEELG

Kategori: Allmänt



Åh vad jag är glad att det är helg!


Kräftskivan igår var trevlig och jag måste säga att jag klarade den riktigt bra haha. Det var som sagt hos en av Christians kollegor och den tomten var en av de finaste jag sett, även om de har massor att fixa på den Den består typ av sten). Huset var ju såklart nybyggt och det är alltid roligt att se kollegorna gå husesyn och prata material och tillval på sitt fackspråk. Det är inte bara min sambo som är yrkesskadad...
Min favorit detalj var kaminen som satt mellan sovrummet och vardagsrummet. Skulle ha tagit bilder men det gjorde jag ju inte. Vi satt hur som helst under ett partytält (som var förankrat i såväl brygga som mark som på sjöbotten) på bryggan hela kvällen.


I morse åkte jag iväg och lämnade Christian i Bromma. Han är nu på svensexa. Det är det tråkiga med den här helgen, att jag knappt får vara med Christian. I morgon står han på visning. Trist.


Men det är ju faktiskt mysigt att ha barnen för sig själv ibland. Vi åkte till ToysRUs och köpte present till Leos kompis eftersom han ska på kalas i morgon. Jag köpte varsin liten grej till dem också. Ibland måste en mamma få skämma bort sina barn! Ja, jag skämde bort mig själv också och fyndade ett par skor på SkoPunktens barnavdelning. Till mig själv alltså. Sen tog vi en mysfika inne på Plantagen.


Nu sitter vi hemma, Lovis målar nagellack. Hon har typ 8 burkar som står framme på bordet, jag har inte riktigt vågat närma mig ännu... Leo kom precis hem och beklagade sig över att det inte var några kompisar hemma. 


Snart ska vi åka hem till syrran och senare i kväll blir det pizza med min kära pappa.


Hoppas att ni har det toppen!!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: