Vardagar och fredagsmys

VILKEN DAG, VILKEN VECKA....

Kategori: Allmänt

Andas djupa andetag Johanna. I morgon är det fredag och då blir det frid och fröjd och myskväll med bästaste Christian. Sådärja, djupa andetag.... Äsch det fungerar inte! Har man haft en hysterisk dag, eller rättare sagt vecka, så kan man väl få vara lite putt. Jag sitter hemma och jobbar lite nu samtidigt som jag lagar mat samtidigt som jag planerar träningen som börjar om en timme. Aaaaaahhhh. Vågar inte kolla mig i spegeln eftersom risken att jag träffar på ett rödögt monster är tämligen hög. Så nu ska jag försöka att slappna av lite grann. Jag vill inte vara den där morsan som är helt uppe i det blå för att allt hon tänker på är jobb jobb jobb. Men just idag känner jag att det är där jag är. Blä för det.


Så nu stänger jag ned ett tag och fokuserar på matlagningen. Vilket innebär att då och då röra om i pastan och skaka till köttisarna. Det är helt rätt nivå för mig just nu.


Inte jobba när man känner sig stressad sa en klok kvinna till mig en gång och det tar jag nu fasta på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: