Vardagar och fredagsmys

30 ÅR

Kategori: Allmänt



Då är man 30 år. Känns precis som förut förutom att jag är sååååå lycklig över gårdagen som kommer att bli en dag som jag alltid minns! Jag känner mig överväldigad över det faktum att jag har så många fina vänner som vill vara med och fira mig. Det är en riktigt härlig känsla som jag kommer att leva på länge!


Men tyvärr så kunde ju inte alla vara med på festen så jag har utlovat en sammanfattning.


Dagen började med att jag fick fina presenter av mina små älsklingar som de valt alldeles själva och som de var så stolta över. Av Leo fick jag ett mobilfodral och av Lovis fick jag ett armband och ett par örhängen (som jag självklart hade på mig hela kvällen!). Av Christian fick jag en glasask från Ittala. Barnen åkte hem till farmor och farfar som var snälla nog att ta hand om dem så att vi kunde släppa loss. Tack för det!!!



Sedan kom kvällen och vi samlades på Restaurang Jungfrusund som ligger fantastiskt vackert och vädret var på vår sida så vi kunde ta mingel och fördrink utanför. Det är en riktigt härlig känsla att se alla sina vänner samlas, uppklädda och fina. Jag njöt för fullt! Mina älskade kollegor hade dessutom skickat en alldeles egen drink till mig (hela vägen från USA!) vilket gjorde mig mycket rörd!


Jag är ju liksom inte van vid att vara i centrum, jättekonstigt och härligt på samma gång.


Sedan var det dags att gå till bords. Efter att ha listat ut sin plats alltså, man kan ju inte göra det för lätt för sina gäster. Dessutom så ska man ta alla tillfällen man kan för att kunna ta upp sådana saker som man känner borde komma upp till ytan...



Väl till bords fick så framgick det tydligt att det var tävling på gång och alla lagen satte direkt igång med att gå igenom tävlingspåsen och börja samla poäng vilket de även fortsatte med över hela middagen. Det var hålligång. Christian fick sin skalle polerad x antal gånger, de sjöng diverse sånger, raggade på mig, pysslade åt mig, höll tal, svarade på frågor. Ja, till och med bytte kläder! Allt för att få poäng. Så om ni vill ha en middag med hålligång, ge poäng för allt och se till att även baka in komplimanger, för de värmer även om man vet att det i första hand handlar om poängen! 


Och alla presenter jag fick! Jösses, det var present nog att alla kom och firade med mig!!! Jag vet inte hur jag ska tacka, faktiskt. Jag kan inte heller riktigt förstå att vecka 33 anländer dessutom en kär vän som tidigare funnits på distans men som nu kommer att bli sambo med mig och min familj... Sjukt och galet!!!


Välkommen till familjen!

Under tiden som vi var på restaurangen så hade vi våra underbara gamla gymnaster, Cissi och Hanna som gjorde ett fantastiskt jobb och hjälpte oss att rodda hemma. 


När vi hade intagit kaffe och efterrätt ute på terassen så bar det av hemåt. På vägen hem hade Cissi och Hanna fixat den bästa vätskekontrollen i bakluckan på vår bil med musiken pumpande på högsta volym!


När vi kom hem så blev jag så glad för tjejerna hade dessutom dekorerat så fint i vårt lilla hus. Vi kom hem till ett loungigt (om det nu är ett korrekt svenskt ord, men ni förstår vad jag menar) och partyredo hus. Och sedan anlände resten och jag det blev party och dans ända in på småtimmarna.
Jag hade en helt fantastisk födelsedag som jag alltid kommer att ha med mig! Så, när jag hade stängt dörren om sista gästen så rullade det några små härliga glädjetårar ned för min kind. Jag är så tacksam att jag inte vet hur jag ska utrycka mig och så fort jag tänker tillbaka på det så lurar den där lilla glada tåren i ögånvrån igen. 


Så till alla er som var med vill jag återigen, från den allra innersta delen av mitt hjärta, säga tack! Ni är bara för härliga! Det finns minnen som alltid kommer att finnas kvar, både själsliga och materiella...



Massor med glädje och kärlek!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: