Vardagar och fredagsmys

Kanske ska döpa om bloggen till bloggtorka?

Kategori: Allmänt

Har återigen hållt mig ifrån bloggen under en längre period. Som vanligt kommer jag att skylla på jobbet, och som vanligt kommer det väl bara att bli detta inlägg och sedan dröja en månad till innan nästa. Men så får det lov att vara. En vacker dag så kanske jag börjar uppdatera som en galning. Vänta ni bara...
 
Vad har hänt då?
 
Jag har som sagt jobbat massor, nästan för mycket. Men jag har gjort lite roliga saker också. jag har...
 
...dansat loss till SHM med världens bästa grannar Jenny-Marie och Marcus (ska ni inte flytta med oss till Älvnäs då, snällaaaa?). Vilken sjukt cool upplevelse det var!!! Jag var inte för gammal, det var massor som var äldre än mig där. Mitt sällskap till exempel...
 
..följt min sons kärleksliv med spänning. Nu har han dumpat alla de 6 tjejer (elle något i den stilen) för att bara och då menar jag BARA ha ögon för Thea. Det är kärlek på riktigt och den är uppenbarligen ömsesidig. Men detta får mig att tänka på att om en 10 åring kan bli så kär så kan han också få sitt hjärta krossat. Jag fasar för den dagen men njuter under tiden av dessa gulliga turturduvor.
 
...varit ute på vår nya tomt igen. Denna gång med Lovis som ville se tomten i dagsljus. "Blir det bra?" frågade jag. "Mhm, jag hittar till Matilda härifrån" svarade hon. Kan inte fatta att vi om ett år bor i ett hus på denna tomt... Overkligt!
 
...åskådat en dansuppvisning med de bästa barnen man kan tänka sig!
 
...tävlat i vår första gymnastiktävling och tagit silver. Blev så stolt att jag nästan fällde en tår på prisutdelningen.
 
...plöjt en massa Mad Men avsnitt och har massor med fler framför oss.
 
...börjat köpa julklappar men framför allt köpt en massa fina presenter till vår lilla kung som blir 10 år på lördag.
 
Det och lite annat har vi gjort.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: