Vardagar och fredagsmys

Fredag idag!

Kategori: Allmänt

 
Ååååh vad härligt med fredag!
 
Idag har jag varit i stan på möte hos min gamla arbetsgivare som jag numer är uppdragsgivare åt. Riktigt trevligt var det. Lovis fick följa med för hon var sjuk igår och var tvungen att ha en sådan där feberfri dag.
 
Det gjorde henne ingenting. Det är ett ganska roligt ställa att hänga på visade det sig. Ibland önskar jag att jag hade ett barns kriterier när det kommer till att uppskatta det man har i sin omgivning. Kotoret är ganska trevligt inrett. Personligt, på ett bra sätt. Det första Loppan fick se när vi kom in var en vit hästbak i naturlig storlek som stack ut igenom väggen varpå hon glatt utbrast "Åh fett snyggt". När det sedan var dags att gå på toaletten tog det väldigt lång tid. Jag frågade om det var för att det hängde så fina planscher där inne med hundvalpar och japanska figurer och allt möjligt på. "Nej det var för att jag bajsade. Men annars hade det varit därför" fick jag till svar.
En annan sak de har är en koja. Den hänger mellan två pelare några meter upp i taket. "Holken" tror jag att den kallas. Den fick Lovis klättra upp i. Lyckan var gjord. Hon vill tillbaka.
 
Jag ska bli lite mer så. Hänga kvar på toaletten för att lukta lite extra på den där väldoftande tvålen. Bli impad av inredningsdetaljer och visa det utåt. Funderar på att föreslå att vi kan ha vårt nästa möte i "Holken".  Åh! Jag skulle ju ha tagit en bild på Lovis i holken!
 
Ikväll kommer Jessi och Mange med alla sina barn för att käka lite middag med oss. Ska bli supermysigt.
 
I morgon är det äntligen dags att få träffa Rikard och Lisa igen. Som jag har längtat!
 
Det kommer att bli en härlig helg!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: