Vardagar och fredagsmys

Smultronställen

Kategori:

Leos läxa denna vecka är att skriva om sitt smultronställe. Jag tänkte direkt att han skulle välja Musabo, landstället i Skåne. Sen kom jag på att det är ju sålt, visserligen inom familjen men ändå, och Leo är en känslig kille så han kommer säkert att bli deppig när han kommer på att det inte längre är vårt. Jag målade upp ett scenario med tårar och hela skiten. Men nu har han börjat skriva. Inte är Musabo hans smultronställe inte. Det är soffan som är hans smultronställe. Soffan. Briljant!
Nu ligger jag i mitt smultronställe, sängen, och kollar på tv.

Kommentarer

  • Ferferi säger:

    Fina, fina och åter fina Johanna. Inte visste jag att du bloggade. Bloggar är verkligen något jag uppskattar, har/haft två själv och vet hur svårt det är. Att inte vara alldeles för privat, men ändå vara personlig.

    Med detta sagt, vill jag säga att jag läst dina inlägg, ända bak till fabrodern i inlines och alla inläggen berörde mig på sitt sätt. Dina tankar om barnen, ringarna på era fingrar och din svärfar. Jag blev så rörd. Och eftersom du nojjade och irriterade dig på de facto att du just nojjade dig över vad folk skulle tycka, så vill jag säga: FORTSÄTT precis som du gör! Dina tankar och funderingar, ditt sätt att skriva på och det vardagliga som blir något roligt, intressant eller sorgligt. Det är så bra. Så nojja dig inte utan sträck på dig, för du är verkligen en bra människa, precis som du sa!

    Svar: Underbara du, tack tack tack!!! Tänk vilken tur jag har som har dig också. En av de coolaste personer jag känner!
    Johanna

    2012-10-16 | 19:11:55
  • Linnea säger:

    Han är ju för söt. Ändrar han smultronställen kan du hälsa att han är välkommen när han vill!

    Kram

    2012-10-16 | 20:59:00

Kommentera inlägget här: