Vardagar och fredagsmys

Vilken jäkla I landsmänniska man är

Kategori: Allmänt

Var ute och gick med Christian idag. Vi gick förbi ett radhus som ligger precis bredvid barnens gamla dagis. Huset är helt utbränt, det ser ut som en bränd kuliss. Så vet man att det bodde en familj med 3 barn i det... Tur att de hann ut ur huset! Men tänk att behöva gå igenom en sådan hemsk upplevelse. Hur kommer man tillbaka efter något sådant? Känns ändå bra att vi var med och bidrog genom att skänka lite kläder och leksaker till familjen. Det var fina Ida som fixade en insamling. Tack fina Ida! Det kändes bra i hjärtat och vägde upp den den tunga känslan som man fick när man går förbi. Förhoppningsvis hjälpte det familjen en bit på vägen. Jag måste liksom sluta med mina I-landsproblem på en gång. Jag har mitt fina hus och min fina familj välbehållen. Det är mer än tillräckligt.
 
Snart kommer Rikard och Lisa. Christian håller på med långrock så det doftar underbart här hemma. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: