Vardagar och fredagsmys

Måndag

Kategori: Allmänt

 
Helgen är slut och det är måndag igen. Det är väl okej, men jag är så galet trött. Jag kan inte somna på kvällarna. Är trött fram tills dess att jag lägger mig i sängen och huvudet blir helt klarvaket. Varför funkar det så för?
 
Det har varit en lugn och skön helg. Min nya grej har blivit att inte göra upp för mycket planer. Tiden fylls liksom ut ändå.
 
I lördags tog jag och syrran med oss våra småtjejer på en spontan shoppingrunda. Vilma tyckte att det var sådär. Lovis börjar däremot bli riktigt intresserad av att gå i affärer. Jag kanske har skapat ett framtida shoppingmonster? Som tur är så är hon, än så länge, väldigt noga med hur hon spenderar sin veckopeng. Hon väljer med stor omsorg bort det mesta och kommer hem med nästan lika mycket som hon hade från början. Väl hemma mötte jag vår kompis Eric och hans sötnosar till barn i dörren, sen hade jag det lugnt och mysigt hemma resten av dagen.
 
Igår åkte jag med Lovis på innebandyträning. Hon är sjukt gullig när hon spelar för hon är så snäll. Om någon tar bollen från henne så fightas hon inte för att ta tillbaka den. Hon har inte ärvt sin mammas tävlingsinstinkt direkt. Det är typ antingen så småtjejerna är eller tvärtom. Och alla springer efter bollen i en härligt kaosartad klunga.
Därefter åkte vi hem och käkade lunch. Sedan åkte jag med mamma och pappa på husvisning och kollade på ett hus som de vill köpa. Det var några stycken på visningen men jag hoppas att de inte var lika intresserade som mamma och pappa. Nu ska de sälja sitt hus, vilket Leo inte tycker är riktigt okej eftersom han ville ha en liten förankring kvar på Gällstaö. Sedan kom syrran med familj över. Jag och Sofia drog till gymmet och körde ett pass tillsammans och sedan åkte vi hem och käkade tillsammans.
 
Nu sitter jag hemma och dricker en kaffe innan jag ska åka in till jobbet. Jag skulle åka direkt efter att jag hade lämnat barnen men det var en sådan fruktansvärd kö så jag beslutatde mig för att åka hem och jobba lite tills köerna avtagit istället. Så gjorde jag mig en kaffe som jag sippar på samtidigt som jag skriver detta. Det är det som är det bästa med mitt jobb. Att jag kan göra så.
 
Nu är min kaffe slut och jag ska sätta mig i bilen och få använda gaspedalen istället för bromsen. Bara en sådan sak
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: