Vardagar och fredagsmys

ETT HUS!

Kategori: Allmänt

 

Helt plötsligt står det ett hus på vår tomt! Jag känner mig jättenöjd med huset, placeringen av det, ja allt! Önskar bara att det kunde vara klart på insidan redan nu. Galet att vi i morse bara hade en platta och nu står det en husstomme där. Snabbt jobbat av våra grymma byggare!
 
Särskilt när man får jobba under dessa omständigheter. Känns som en stabil arbetsmiljö...
Barnen tyckte också att det var jättespännande att titta på huset. Vi gick runt inne och de frågade vilka rum som vi var i. Leo tog kort med sin mobil. Man märkte att det gjorde dem förväntansfulla och glada. Leo framförallt behövde det, han tycker att det är lite tungt att flytta ifrån sina kompisar här i området.
 
Det kommer ta ett bra tag innan huset är klart invändigt men man får ju ändå en helt annan bild av hur  slutresultatet kommer bli när husstommen väl står på plats. När man går runt där på tomten så vill man liksom inte gå därifrån förrän man sett varenda vinkel och vrå utav huset. Många av de visioner jag haft innan stämde faktiskt men det hade ju likagärna kunna varit tvärtom.
 
När det gäller val av husmodell så valde vi att bygga från Trivselhus lite billigare systerbolag som heter Move Home. Man kan ju tycka att det var en självklarhet att bygga ett Trivselhus med tanke på Christians jobb men vi kände båda att vi inte behövde det flashigaste. Vi är glada att vi får ett fint hus och i och med att det är färre tillval så kan vi liksom komma överens smidigt utan att riskera storbråk. Alla val är redan gjorda. De pengar som vi sparar in på att bygga Move istället för Trivselhus lägger vi på carport och tomtarbete. 
 
Det är riktigt hög standard som det är och jag känner mig 100% nöjd med de val vi har gjort i husen. Eftersom Christian känner byggarna väl så känns det också riktigt bra. Några saker kan vi fixa på plats med dem.
 
Nu vill jag bara att de ska komma igång lite invändigt så att jag får se hur det blir. Så kan jag sakta men säkert börja planera inredningen. Det är som att ha en jättestor present framför sig och bara få ta bort en tejpbit i månaden ungefär. Jag har en helhetsbild av vad jag vill uppnå inredningsmässigt men jag har avvaktat lite med detaljplaneringen för att se hur det ser ut när huset är uppe. Förstår att det förvånar er som känner mig. Jag brukar vara ivrigare än de flesta när det gäller inredningsidéer, ibland lite för ivrig...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: