Vardagar och fredagsmys

GRUNDEN ÄR KLAR!

Kategori: Allmänt

 
Allt bara flyter på och nu har vi en färdig grund. Slät och fin med en massa rör som sticker upp. Tro det eller ej men jag har koll på de flesta av de saker som sticker upp så när Vilma, 3 år,sprang runt på grunden och frågade vad varje pinne som stack upp var så svarade jag mycket pedagogiskt att tex det är här moster kommer stå och diska. På vissa ställen tycker jag att det ser pyttelitet ut och förstår inte alls hur vi ska få plats med 2 sovrum bredvid varandra. Men på andra ställen ser det enormt ut. Som en dansbana!
 
Jag har börjat drömma om huset också. Konstiga drömmar om ett helt annat hus än det vi beställt med de konstigaste tillval man kan tänka sig, till exempel leopardmönstrat kakel i badrummet bänkytor som jag trott ska vara 150 cm som visar sig vara 30 cm osv. Och hela tiden i drömmen går Christian runt och är sjukt nöjd medan min underläpp darrar.
 
Nu kör vi nedräkning till husleverans här hemma, något som barnen tycker är mycket spännande.
 
Och så blir det en himla massa räknande och vändande på slantar för att försöka få till den där carporten så fort som möjligt. Håll tummarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: