Vardagar och fredagsmys

12 år

Kategori: Allmänt

Idag fyller min älskade Leo 12 år. Jag kan inte fatta att jag har varit mamma i hela 12 år. Tänk så mycket som händer på den tiden och hur man själv växer med sina barn. Jag var ju bara 21 år när jag fick Leo så självklart har jag vuxit och utvecklats parallellt med honom under dessa 12 år. Det är nästan värt ett eget inlägg, för det är speciellt att vara en ung mamma men taskigt självförtroende.
 
Men idag handlar det om Leo. Det är härligt att se vilken fin kille han har blivit. Han har utvecklats och förändrats men han har också kvar många av sina fina egenskaper som han har burit med sig från början. Som förälder har man ju alltid en förmåga att undra hur framtiden kommer att vara för ens barn, ofta med oro. Hur kommer han se ut? Kommer han ha vänner, flickvän? Hur kommer vår relation vara?
 
Min största skräck har nog alltid varit att man ska tappa kontakten och att mina barn ska sluta prata med mig om livet. Båda mina stora barn har fått gå igenom svåra saker som inneburit sjukdom och dödsfall inom den närmaste familjen. Jag kan känna att det är orättvist att de har behövt uppleva så mycket sådant skit men på samma gång kan jag se hur dessa livserfarenheter har stärkt dem och givit dem, och oss, starkare relationer. 
 
Leo har allt man kan önska hos en son, han är världens bästa storebror, har massor av humor, är öppen och har ett stort hjärta där han alltid gör rum för fler. Han är sig själv till 100% och han står för sina åsikter. Vår relation är bättre än jag någonsin kunnat drömma om och jag ångrar inte för en sekund att jag valde att bli mamma så tidigt i livet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: