Vardagar och fredagsmys

Mamma matar och mobilsurfar

Kategori: Allmänt

Jag har hört flera säga att man ska njuta av matningsstunden med sin bebis och titta varandra djupt i ögonen under tiden. Det är ju fint och så. Men jag tror att de flesta ändå passar på att kolla mobilen när man vet att bebisen ändå är nöjd med sin lilla matstund. Två flugor i en smäll är ju aldrig fel. Men det finns ju andra anledningar till att det ibland är bättre att låta bli...
 
"Hallå mamma, här är jag! Nu har du träffat hakan de sista 3 tuggorna. Vissa äter faktiskt med MUNNEN!"

5 alternativa anledningar till att inte kolla på mobilen när man ammar/matar sitt barn

 

1. När bebisen bestämmer att det är han som ska hålla i mobilen och helt plötsligt verkar ha fått sjukt långa armar varpå mobilen flyger sin kos och landar i andra änden av rummet.

 

2. När du kollar Instagram och din bebis lyckas trycka på skärmen så att du har gillat varenda bild i din feed.

 

3. När du får Yatzy och har en riktigt bra slutpoäng på gång och din kära bebis råkar trycka någon helt annanstans på skärmen vilket resulterar i utebliven Yatzy och en jäkla skitpoäng. Om man har kommit till Yatzy på mobilen så har man förresten kollat ganska länge, det är typ sista utvägen om man är rastlös…

 

4. När din bebis har råkat komma åt ljudknappen och höjt till maxvolym så att du hoppar högt nästa gång det ringer. Har inte hänt mig någon gång i och för sig men jag tänkte att om man någon gång skulle ha lite för hög signal på så kanske man kan använda en viss bebis som ursäkt.

 

5. När du är så inne i mobilen att du kanske råkar mata din bebis på kinden istället för i munnen. Det har tyvärr hänt mig en gång. Okej kanske 2.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: