Vardagar och fredagsmys

Wille - dykaren

Kategori: Allmänt

På söndagar går Wille på babysim. Det passar verkligen honom då han har sprattlat som en fisk från första gången vi badade honom. Han sprattlade redan i magen i och för sig, så det var säkert där detta intresse för vatten började. Redan när han var 2 månader så fick vi torka vatten från golv, bord och lampor ja allt som kommit i vägen under hans lilla badstund. Nu badar vi honom enbart på stänksäkra platser. När vi tar upp honom ur vattnet blir han ibland jättearg och skriker som en galning.
 
 
 
 
Igår var det dags för första dyket under vatten. När jag var yngre var jag livrädd för vatten och har fortfarande enorm respekt för det. Jag fick lite återfall (det är ju bra att ha något att skylla på för att slippa bada) och höll mig på land medan Christian fick vara den som fick överraska Wille genom att doppa ned honom under vatten. 3 dyk som slutade med lite beklagan blev det. Direkt efter så somnade han som en stock, tills han vaknade av att vi plötsligt var på innebandymatch och jublade för att syrran gjorde mål! Sedan blev det häng i gympasalen med en massa små söta gymnaster som roade honom. En intensiv dag för en kille på 5 månader 
 
Idag har Wille varit världens tröttaste kille och jag undrar om det inte är lite baksmälla från den intensiva gårdagen. Nu, så här lagom till läggdags, så börjar han däremot piggna till. Jag tycker att det har varit riktigt avkopplande med en trött bebis. Är man en mamma som har legat vaken på natten trots sovande bebis så uppskattar man det enkla i livet, en lugn dag till exempel.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: