Vardagar och fredagsmys

SEGSTARTAD

Kategori: Allmänt

Hej!

Idag är jag så seg. Det känns som att jag inte har sovit på en vecka. Fast det har jag, jag har sovit bra. 


Jag sitter hemma och jobbar eftersom det är kungabröllop och de har bestämt sig för att ha en nätt liten supé för 350 pers på Drottningholms Slott idag. Ingen biltrafik där med andra ord. Om man inte vill åka via Slagsta. Men Akalla - Ekerö via Slagsta känns lite väl häftigt för min smak. Jag passar på att ha Leo hemma när jag själv ändå är det. Loppan är på dagis. Hon ska åka hem med sin kompis Oskar idag så det var inga problem att få henne till dagis inte.


Det är mysigt att få lite tid på tu man hand med Leo. Även om jag jobbar så känns det mysigt att ha honom i närheten och kunna prata lite och krama lite emellanåt. Nu sitter han på en filt brevid mig på terassen och leker med lego. Han har byggt upp värsta lego-staden. Härlig fantasi.


Vilken lyx det är att få jobba med fågelkvitter i bakgrunden. Har jag sagt att jag älskar mitt jobb? ;-)


Saftkannan står brevid och snart ska jag gå och fixa en till kaffe. I morse åt vi frukost här ute och blickade över sjön och filosoferade om hur många fiskar det finns i den. Leo tror flera hundra och jag är beredd att hålla med.


Igår var min syrra hos mamma och käkade och då passade jag på att låna in Vilma till mig. Hon var så söt. Lovis, som dagen till ära var sminkade till katt, fick Vilma att le. Jag med. Christian blev totalt ignorerad först. Sedan upptäckte Vilma honom, log och la världens brakare för att sedan ignorera honom igen. Haha, tänk att ha den effekten på en bebis.


Nu ska jag återgå till jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: