Vardagar och fredagsmys

GYMPAUNGAR OCH HOSTA

Kategori: Barn

Sitter hemma och ska precis börja jobba. I bakgrunden ljuder Leos tv-spelsljud. Leo är nämnligen hemma idag igen. Han hostar något förfärligt min lilla kille. Men när jag påpekade att det var bra träning för magen och då kan man ju få sådana rutor då lyfte han på tröjan och kände efter.


Det är en perfekt dag för att sitta hemma och jobba! Ute är det regn och rusk. Var tvungen att lova Loppan att jag skulle hämta henne tidigt. Gärna mitt i kön till mellis, som hon själv utryckte det.


Igår var jag och Lovis på gympa. Emma var sjuk så det var liksom lite jag emot världen kändes det som. Vi har ju i och för sig en fantastisk hjälptränare som heter Lena. Det gick i alla fall hur bra som helst. De är så rackarns gulliga! Jag hade tagit med mig klistermärken i form av guldstjärnor och i slutet klistrade jag en på varje gymnasts bröstkorg för de hade ju varit så duktiga. Ja, ni hör ju själva hur pedagogisk jag är :-)


I bilen på väg hem hade jag med Loppans kompis Nellie också. Söttjejerna satt och diskuterade musik. När Oskar Linnros spelades så sa Lovis:
"Det här är verkligen min mammas favoritlåt"
Sen spelades "Billionair" precis efter det. Då sa Nellie:
"Och det här är MIN mammas favoritlåt!"


Sötare ungar får man leta efter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: