Vardagar och fredagsmys

Himla ont

Kategori: Allmänt

 
Sitter hemma idag och tycker väldigt synd om mig själv. Jag har jätteont i min rygg. Kunde inte sova ordentligt i natt på grund av den där jäkla smärtan som envisar sig med att dessutom stråla upp i nacken och ut i armen. Känner mig nästan invalid. Tur att man kan sitta hemma och jobba i alla fall så slipper folk på jobbet höra mig stånka och stöna och beklaga mig. Resten av familjen flydde fältet fort som attan, vilket jag också skulle ha gjort.
 
Det är något melankoliskt över att vara hemma själv i tystnaden när regnet smattrar mot fönsterrutorna. Jag tror att jag sätter på musik och gör mig en kaffe till så jag inte deppar ihop. Har unnat mig en paus i jobbet för en stund. Tänkte låta mig inspireras lite så att jag får nya krafter. 
 
I kväll ska jag försöka trotsa ryggsmärtan och slå in de få julklappar jag har köpt som ligger i påsar i vår garderob. På förekommen anledning så litar jag inte på mina barn, framför allt inte på den där blonda söta 7 åringen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: