Vardagar och fredagsmys

GOD MORGON!

Kategori: Barn

Nu har Christian stuckit iväg på konferens med Trivselhus. Det är lite spännande eftersom de släpper en ny katalog. Jag hoppas att han kan få med sig den hem så jag kan spana in nya favoriter till vårt framtida husbygge. Om det bara dyker upp en tomt snart. Jag börjar känna mig otålig.


Igår hade jag en riktig jobba-hårt-dag. Jag hade med mig Lovis till jobbet eftersom dagis var stängt. Den lilla blonda divan skötte sig utomordentligt och hennes mamma var mäkta stolt. I bilen på väg hem somnade hon. Väl hemma fortsatte jag jobba och slutade inte förrän kvart över nio. Okej, en paus tog jag, för att laga korvstroganoff... Men en sådan arbetsdag sätter sina små spår i kroppen. Det var riktigt tungt att stiga upp i morse.


Jag har kännt mig väldigt stressad över att vara själv med barnen på samma gåg som jag har mycket att göra på jobbet. Men idag känns det bättre. Det är bara att ta det med ro. Idag sitter jag hemma och jobbar och ska hämta barnen tidigt och sedan åka till simhallen. Tänkte försöka få med mig syrran också. Harmoni gott folk, harmoni...


Är det förresten bara jag som måste påminna mina barn om att faktiskt äta när de sitter vid matbordet?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: