Vardagar och fredagsmys

BAKISHÄNG OCH KALAS

Kategori: Allmänt



Idag började vi dagen segt. Christian var bakis efter sin utekväll och jag var bakis av att inte ha sovit ordentligt. Det blev som jag befarade, två barn i sängen, varav den ena låter som en lungsjuk farbror och den andra har någon slags kramradar på så att han klistrar sig fast mot mig som ett plåster och hur mycket jag än flyttar på honom så hamnar han likadant igen.

Jag sover för övrigt alltid dåligt när Christian är borta, katastoftänkande som jag är. I natt vaknade jag med ett ryck och kollade på klockan. Den var 4 och jag hade inte hört Christian komma hem. Var tvungen att gå upp och se efter och han låg och snusade så där fyllesött eller vad man nu ska kalla det. Han hade kommit hem precis efter att jag hade somnat, för innan jag somnade var klockan 3.15. Skit samma, jobbig natt = seg dag.

Sedan bar det av hem till brorsan för att fira Emil som snart fyller 4 år.

Min söta brorson.

 

Emil var så söt när han skulle öppna paket, han satt med en sax och klippte snöret i små små bitar. Det var liksom mer fokus på snöret än vad som var i paketet. När snöret väl var klippt i centimeterlånga bitar, då var det dags att öppna paketet. Och fika var det sedan inte tal om, Emil ville bara ha rosen på tårtan, inget annat.

 

Idag fick vi även det Barbie-hus som min farbror snickrade till mig när jag var liten. Nu ska jag rusta upp det och sedan ska Loppan få det i julklapp. Känns roligt att kunna ge det till henne! Ska ta före och efterbilder sen.

 

Nu ska jag ta en dusch sedan är det ta mej sjuttsingen läggdags. Mina ögon går nästan i kors.

Godnatt!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: