Vardagar och fredagsmys

EN HÄLSNING FRÅN MITT IDE

Kategori: Allmänt



Ja, jag vet att jag inte bloggat på väldigt länge. Jag har varit i ide helt enkelt. Jäkligt skönt och välbehövligt.

Det började med mitt hemliga projekt till Lovis. Jag rustade upp mitt gamla barbiehus för att hon skulle kunna få det i julklapp. Jag har i drygt 1 vecka innan jul suttit inlåst i vårt ena badrum, som fått agera verkstad, och målat och fixat. Efter jul har jag varit slut och igår var första dagen som jag ens tittade på datorn sedan 22/12!


Vår jul har verkligen varit mysig och barnen har skött sig så bra och varit så glada. Det är skönt att äntligen få vara lite ledig. Jag och Christian behöver verkligen denna ledighet. Vi är väl inte unika med att jobba hårt men den här hösten och vintern har varit riktigt fullsmockad.

På julafton var vi själva med vår lilla familj hela förmiddagen. Vi gick ut och gjorde en snögubbe. Det fick bli en "cooling" eftersom det enda vi hade att dekorera med var tändstickor och solglasögon. Sen blev det några vändor i pulkabacken och snöbollskrig.



Efter det så gick vi hem till mamma och pappa och firade jul med tomte (som Lovis återigen avslöjade att hon förstått vem det var). Syster-yster kom också dit med sin lilla familj. Det blev en lugn och mysig julafton.

Jag berättar mer lite senare. Nu ska vi åka till Sickla.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: