Vardagar och fredagsmys

FRÅN HÖGKLACKAT TILL LUCIA TILL SÖNDAGSHÄNG

Kategori: Allmänt

Sitter som vanligt och slappar när det är söndag. Just nu funderar jag dock på om jag ska ta mig i kragen och typ rensa någon garderob eller någonting. Christian jobbar. Barnen slappar.

Men innan eventuell rensning så känner jag att det är min plikt att uppdatera er på vad som hänt i mitt lilla liv de senaste dagarna (ja, mest för att min älskade syster skällde lite på mig för att jag inte uppdaterat på länge).


I torsdags hade vi ett stort jobbevent. Så jag kom hem vid halv 10 tiden på kvällen med mycket ömma fötter. Hade jag inte haft ett par gympadojjor i reserv i bilen så hade jag nog inte pallat att köra hem.



Fredag inleddes tidig morgonstund med ett luciatåg. Min dotter var såklart den sötaste lucian av dem alla! Luciatåget var som vanligt utomhus på dagisgården (tack gode gud för att det inte regnade denna gång!!!) så alla ungar hade typ full mundering under luciakläderna. Ett luciatåg med michelingubbar liksom.
Efter det fina luciatåget bjöds det på fika, det blev degiga pepparkakor (i mycket roliga former) och torra lussekatter (även de i roliga former och med MYCKET russin).

På fredagkvällen var Christian på julfest med jobbet. Jag och barnen spenderade kvällen med mina fina föräldrar. Jag började även fixa med barbiehuset som Lovis ska få i julklapp. Ska bli så roligt att ge det till henne!!!


Igår var vi hemma hos Johanna och Martin och deras barn och åt lunch. Jag blir alltid så inspirerad av att vara hos Johanna. Hon har lyckats skapa ett mysigt och harmoniskt hem. Jag tror dessutom att Dante är kär i Lovis, han kastade sig i hennes famnn och låg bara och mös.

 

På kvällen kom Jenny-Marie och Markus hem till oss och käkade middag. Vi är så glada att de har flyttat in, de är riktiga mys-grannar! Lovis och Filippa är dock mer som syskon, bråkar lika ofta som de är sams. Men på något vis så är det härligt också. Deras minsting Felix är en av de snällaste bebisar som denna värld har skådat. Han satt hela kvällen i sin babysitter och bara var nöjd och glad. Sådana bebisar gillar jag!

Idag så slappar jag som sagt bara. Lovis har samma kläder som hon hade igår på sig (har sovit i dem och allt). Vi ska snart rycka upp oss, men just nu orkar vi liksom inte...

Puss på er!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: