Vardagar och fredagsmys

GODMORGON

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit kommunalsnöret till jobbet. Jag tycker alltid så synd om mig själv när jag måste stå och vänta på bussen. Det är ju så kallt och ruggigt. Dessutom går min klocka 7 minuter före.

Så här är det när man har en klocka som man vet går 7 min före:

- När klockan ringer på morgonen så ställer jag timern på 7 minuter och fortsätter sova.

- När man ska gå till en buss går klockan rätt.

- När man står och väntar på bussen och fryser, då grämer man sig över att man inte tänkte på att klockan går 7 min före.

- På jobbet går man helt och hållet efter den andra mobilen eftersom man vet att den andra går 7 min före.

- När man ska hämta på dagis blir man sjukt stressad för att man är 7 min sen.

- När man väntar på att Bollibompa ska börja så missar man att klockan går 7 min före, så barnen sitter i soffan och kollar på något tråkigt SVT program i 7 min.

- När man väntar på ens eget favorit program är man helt plötsligt medveten om att klockan går före och sätter sig precis då det börjar.

Japp så kan det vara.

I kväll är det julfest med jobbet. Känner mig bara halvladdad...

Kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: