Vardagar och fredagsmys

SÅNGSAMLING OCH BUS

Kategori: Allmänt




Sitter här och är så förbaskat trött. Var uppe med Leo 3 gånger i natt. Vi håller på med operation "sova-hela-natten-i-sin-egen-säng" och det går sådär faktiskt.  Men vi ger inte upp! I natt är det Christians tur att nattvandra. 


Idag har vi varit i Leos skola och kollat på när hans klass bjöd på sånger och sketcher. Leo var konfrencier och han skötte sig utmärkt! Jag tycker att det är så modigt av honom att han vågar prata i mic inför så många människor. Alla barn var duktiga, flera sjöng solo (några riktigt falskt men det spelar ingen roll för de brydde sig själva inte riktigt om det) och när hela gruppen sjöng så tog de i som om de stod på en tunnelbaneperrong och var tvugna att överrösta tåget. Gulligt var det!

Ja som ni ser så hade herr konfrencier den i särklass tajtaste tomteluvan. Slim fit.

Lovis var verkligen i sitt esse idag. Speedad och gullig. Mitt under föreställningen frågade jag om hon tittade på Leo,  "Nej jag tittar på Hugo" säger hon då.
Hon är så kär i Hugo denna lilla dam att jag knappt vågar tänka på vad som händer den dagen då hon inser att hennes känslor inte riktigt är besvarade.

När vi sedan sitter i bilen så säger min mamma och jag att vi var så stolta att vi nästan fick tårar i ögonen. Då utbrister Lovis "Jag med! När ni sjungde We wisch you merry christmas!". Lite förvånade och fulla i skratt säger vi jaha varpå Lovis säger "Det kom en droppe, men jag torkade den så här". Så visar hon hur hon torkat bort sin tår med tröjärmen. Ja, där ser man...



När vi kom hem hade jag egentligen tänkt jobba lite, har så himla mycket just nu. Men det slutade med familjebus i stället. Jag råkar nämligen ha lyckats haffa världens bästa pappa till mina barn! Han busar med dem så att det står härliga till och till slut skrattar de så att jag nästan får be honom sluta så att de kan gå på toaletten. Men jag älskar det! Och barnen älskar det framför allt! Christian, du är bäst.


Nu ska jag förbereda mig inför en lång och intensiv arbetsdag i morgon.

Godnatt!


                        

Kommentarer

  • Chrille säger:

    Tack! Du är bäst!

    2009-12-10 | 10:47:40

Kommentera inlägget här: