Vardagar och fredagsmys

Lööööördag

Kategori: Allmänt

Igår var vi hemma hos Rikard och Lisa på middag direkt efter jobbet. Jag skojar inte när jag säger att det är två av de finaste människor jag någonsin träffat. Båda två är liksom så ödmjuka och snälla rakt igenom så att man själv framstår som den birchigaste av bitchar. Nu väntar de dessutom sitt första barn vilket ju är supermysigt om man bortser att Lisa har mått urdåligt så här i början av graviditeten.



Idag var det dansuppvisning för Loppan. Först höll det på att gå käpprätt åt H. Lovis fick lite rampfeber och ville helst ha sin mamma med på scenen. Den urgulliga tränaren Clara tog tag i saken och höll sig nära Lovis hela tiden. Hon har varit guld värd genom hela terminen. Man måste ha tålamod med en liten loppa som Lovis, hon är väldigt blyg och osäker och det tar lång tid för henne att kliva ur sin komfortcirkel.

Uppvisningen gick hur som helst bra till slut. De var så rackarns söta allihop och jag satt och mindes hur jag höll på med dansträning på gympalägren och, hör och häpna, längtade tillbaka. Kanske kan jag få Leo att börja och bli instruktör i hans grupp? Hmmm det tåls att tänka på.



Lovis är riktigt duktig på att dansa. Jag ser talang och hoppas att hon tycker om det. Jag vill ju inte tvinga henne att dansa även om jag vill att hon ska välja just dans av alla sporter. Så jag var riktigt stolt och jag håller tummarna för att detta inte var den första och sista dansuppvisningen.

Medan Lova dansade så tog pappa med Leo på en tur tilll skogen. Leo tyckte att det var jättemysigt att få en morfar-dag och man märkte att pappa tyckte att det var mysigt att få rå om Leo också.

Mamma, Sofia och Viggo var också och kollade på uppvisningen. Efteråt åkte Viggo med oss hem och hade en mysig eftermiddag och kväll här. Christian sprang runt och busade massor med hela gänget. jag hade lånat pappas kamera så jag passade på att fota massor. 



Tanken var  att han skulle sova här men han blev lite väl övertrött och bangade ur när han insåg att han ju helst av allt ville vara med sin mamma. Men jag fick i alla fall lite tid med gullungen.

Mamma, pappa och Sofia bjöds in på en spontan middag här, en bra deal för oss eftersom de tog med mestadels av maten. Typiskt mig att få det att låta som att vi bjöd till när det var mamma som fixade allt. Det var i alla fall mysigt, som allltid!

Nu ska jag lägga mig i soffan och äta upp det lilla godis som finns kvar. 

Sov gott!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: